Warunki świadczenia usług turystycznych
Użyte terminy:
USŁUGI TURYSTYCZNE - usługi przewozu, zakwaterowania, a także inne usługi (gastronomiczne, organizacji podróży turystycznych, wycieczek i inne), które nie towarzyszą usługom przewozu lub zakwaterowania, których świadczenie w kompleksie usług wchodzących w skład wycieczki umożliwia odbycie podróży turystycznej zgodnie z jej celami i potrzebami turysty, wycieczkowicza.
WYCIECZKA - zorganizowana przez touroperatora w celu realizacji kompleksu usług turystycznych, obejmująca co najmniej dwa z następujących trzech rodzajów usług: transport, zakwaterowanie, wyżywienie, organizacja podróży turystycznej, zwiedzanie oraz inne usługi, które nie towarzyszą usługom przewozu lub zakwaterowania, umożliwiające odbycie podróży turystycznej.
PODRÓŻ TURYSTYCZNA - zorganizowana podróż (wyjazd, przemieszczanie się, pobyt) osób fizycznych poza ich miejscem zamieszkania (pobytu) w celach rekreacyjnych, poznawczych i innych bez angażowania się w działalność zarobkową, gospodarczą, inną działalność przynoszącą dochód, opłacaną i (lub) przynoszącą zysk (dochód) ze źródła w odwiedzanym kraju (miejscu).
OBIEKT NOCLEGOWY - lokal wykorzystywany przez podmioty gospodarcze do świadczenia usług noclegowych i spełniający wymagania dotyczące tymczasowego zakwaterowania konsumentów usług noclegowych.
USŁUGI ZWIĄZANE Z ORGANIZACJĄ PODRÓŻY TURYSTYCZNEJ - usługi wspomagające turystę (wycieczkowicza) w zakupie usług turystycznych, w tym doradztwo w zakresie zakupu wycieczek i indywidualnych usług turystycznych, które nie są objęte programem podróży turystycznej.
ZAMAWIAJĄCY - osoba fizyczna lub prawna, która dokonuje zakupu PODRÓŻY TURYSTYCZNEJ.
WYKONAWCA - MojTour Sp. z o.o. NIP: 8992974671, siedziba: Tadeusza Kosciuszki 114/3, 50-441 Wroclaw, Polska.
TURYSTA - osoba fizyczna, w imieniu której ZAMAWIAJĄCY dokonuje zakupu PODRÓŻY TURYSTYCZNEJ.
ZGŁOSZENIE - wyrażenie zamiaru zakupu PODRÓŻY TURYSTYCZNEJ w dowolny z dostępnych sposobów (telefon, wiadomość na komunikatorach/e-mail, formularze zwrotne na stronie internetowej, zgłoszenie na stronie wycieczki).
REZERWACJA – ZGŁOSZENIE potwierdzone przedpłatą.
ZDJĘCIE GRUPOWE - zdjęcie wykonane podczas wycieczki przez fotografa zapewnionego przez WYKONAWCĘ, na którym obecna jest połowa lub więcej niż połowa uczestników podróży.
1. Przedmiot umowy
1.1 WYKONAWCA zobowiązuje się, na życzenie ZAMAWIAJĄCEGO, zgodnie z wybranym programem podróży turystycznej, który jest publikowany na oficjalnej stronie internetowej mojtour.pl, do świadczenia usług turystycznych osobom będącym turystami (zwanymi dalej turystami), a ZAMAWIAJĄCY zobowiązuje się do przyjęcia i zapłaty za te usługi.
2. Procedura rezerwacji i płatności:
2.1 ZAMAWIAJĄCY zostawia ZGŁOSZENIE;
2.2 WYKONAWCA sporządza umowę i wysyła unikalny link do ZLECENIODAWCY za pomocą wiadomości SMS;
2.3 ZAMAWIAJĄCY klika w link otrzymany w wiadomości SMS, akceptuje warunki i płaci zaliczkę jednym z dostępnych sposobów;
2.4 Pozostałą kwotę wynikającą z umowy ZAMAWIAJĄCY opłaca w autobusie bezpośrednio przed odjazdem;
2.5 W przypadku niedokonania przedpłaty w terminie określonym w umowie, umowa uważa się za rozwiązaną z inicjatywy ZAMAWIAJĄCEGO, a pozostawione zgłoszenie zostaje unieważnione;
2.6 Wszystkie opłaty podane na stronie zawierają podatek VAT.
3. Rozwiązanie umowy (anulowanie rezerwacji):
3.1 W przypadku braku minimalnej liczby osób niezbędnej do realizacji podróży turystycznej umowa może zostać rozwiązana z inicjatywy WYKONAWCY nie później niż na 5 dni kalendarzowych przed rozpoczęciem wycieczki, przy czym WYKONAWCA zobowiązuje się do zwrotu przedpłaty ZAMAWIAJACEMU w całości;
3.2 Umowa może zostać rozwiązana z inicjatywy ZAMAWIAJĄCEGO wraz ze zwrotem przedpłaty w całości nie później niż na 5 dni kalendarzowych przed rozpoczęciem wycieczki - w przypadku wycieczki jednodniowej i nie później niż na 30 dni kalendarzowych przed rozpoczęciem podróży turystycznej - w przypadku wycieczki z noclegiem. We wszystkich innych przypadkach ZAMAWIAJĄCEMU nie przysługuje prawo do żądania zwrotu przedpłaty.
3.3 W przypadku rozwiązania umowy z inicjatywy ZAMAWIAJĄCEGO, jest on zobowiązany powiadomić WYKONAWCĘ drogą mailową na adres e-mail booking@mojtour.pl, podając numer swojej rezerwacji, z wyjątkiem przypadku określonego w punkcie 2.5;
3.4 W przypadku rozwiązania umowy z inicjatywy WYKONAWCY, jest on zobowiązany powiadomić ZAMAWIAJĄCEGO za pośrednictwem wiadomości na komunikatorze lub rozmowy telefonicznej.
4. Warunki ogólne
4.1 ZAMAWIAJĄCY ma prawo do zakupu wycieczki w imieniu innych turystów biorących udział w podróży turystycznej, a tym samym przyjmuje na siebie odpowiedzialność za przestrzeganie niniejszych warunków oraz warunków umowy przez tych turystów. Odpowiada również za informowanie turystów o wszystkich szczegółach związanych z podróżą turystyczną;
4.2 Informacje o turystach, w imieniu których ZAMAWIAJĄCY nabywa usługi turystyczne, stanowią załącznik nr 1 do przesłanej umowy;
4.3 Jakość usług turystycznych musi być zgodna z niniejszymi warunkami oraz warunkami przesłanej umowy, a także z wymaganiami technicznych aktów normatywnych w zakresie normalizacji technicznej i standaryzacji, a w przypadku ich braku lub niekompletności - z wymaganiami zwykle stosowanymi do usług odpowiedniego rodzaju.
4.4 Wraz z dokonaniem przedpłaty ZAMAWIAJĄCY akceptuje niniejsze warunki oraz warunki przesłanej umowy, a także wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez zainteresowane strony zaangażowane w organizację i realizację produktu turystycznego (wycieczki) zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa polskiego. Informacje na temat przetwarzania danych osobowych można znaleźć na stronie "Polityka prywatności";
4.5 WYKONAWCA ma prawo, bez uprzedniego porozumienia z ZAMAWIAJĄCYM, w przypadku obowiązkowej konieczności w celu jakościowego, pełnego oraz prawidłowego świadczenia usług, do wprowadzenia zmian w programie wycieczki, a mianowicie do przesunięcia dat podróży; do zastąpienia hotelu hotelem wyższej lub podobnej kategorii; do zastąpienia rodzaju pokoju hotelowego pokojem o podobnej lub wyższej kategorii w innym lub tym samym hotelu; do wprowadzenia zmian w programie wycieczki. Zastąpienie nie stanowi naruszenia warunków umowy ani uchybienia w świadczeniu usług.
4.6 Termin (data i godzina rozpoczęcia i zakończenia) usług turystycznych (wycieczki) lub usług wchodzących w ich skład (etapów wycieczki), a także program wycieczki mogą ulec zmianie (przesunięciu do przodu lub do tyłu lub anulowaniu) z powodu:
- odwołania, zmiany dat odjazdu pojazdów w przypadkach przewidzianych przez prawo (zmiana dat lub odwołanie transportu; awaria pojazdów podczas ruchu; wypadek drogowy; zmiana kierunku, zakaz lub ograniczenie przemieszczania się na określonych drogach przez władze państwowe kraju czasowego pobytu itp.);
- opóźnienia podczas przekraczania granic państwowych;
4.7 Dodatkowe wycieczki oferowane przez WYKONAWCĘ nie wchodzą w zakres usług turystycznych w ramach umowy. Wycieczki te mogą się nie odbyć, a czas ich realizacji może ulec zmianie z następujących powodów: nie zebrano minimalnej liczby osób, godzina rozpoczęcia wycieczki przesunęła się z powodu zmiany terminów świadczenia usług turystycznych (pkt 4.6) i innych okoliczności niezależnych od WYKONAWCY. Brak świadczenia dodatkowych usług nie stanowi naruszenia umowy.
4.8 Jeżeli turysta skorzystał z alternatywnej usługi oferowanej przez WYKONAWCĘ w celu zastąpienia tej, która nie została zapewniona i była wliczona w cenę wycieczki, wówczas zobowiązania WYKONAWCY wynikające z umowy uznaje się za należycie wypełnione;
4.9 Turysta ponosi materialną odpowiedzialność za mienie i sprzęt powierzone mu przez WYKONAWCĘ. W przypadku wyrządzenia szkody przez turystę, ZAMAWIAJĄCY zobowiązuje się do zwrotu wszelkich strat związanych z wyrządzoną szkodą.
5. Prawa do zdjęć i materiałów wideo
5.1 Niektórym wycieczkom może towarzyszyć fotograf zapewniony przez WYKONAWCĘ, który robi zdjęcia i nagrywa filmy wideo uczestników imprezy turystycznej. Wszelkie prawa do zdjęć i filmów wykonanych podczas wycieczki należą do WYKONAWCY. WYKONAWCA zastrzega sobie prawo do wykorzystywania tych zdjęć i filmów w celach reklamowych i marketingowych bez ograniczeń i bez konieczności uzyskiwania dodatkowej zgody od osób przedstawionych na zdjęciach lub utrwalonych na filmie;
5.2 Uczestnicy wycieczki mają prawo do osobistego niekomercyjnego wykorzystania zdjęć, na których są przedstawieni, do celów osobistych, rodzinnych lub domowych. Prawo to obejmuje możliwość udostępniania tych zdjęć znajomym i rodzinie za pośrednictwem mediów społecznościowych lub w jakikolwiek inny sposób, który nie wiąże się z zyskiem komercyjnym;
5.3 WYKONAWCA szanuje prywatność swoich klientów i uznaje znaczenie ich praw do wizerunku. Jeśli uczestnik wycieczki nie życzy sobie, aby jego zdjęcia lub materiały wideo były wykorzystywane do celów promocyjnych, może powiadomić o tym WYKONAWCĘ w ciągu trzech dni kalendarzowych od zakończenia wycieczki w dowolny dogodny sposób. Po otrzymaniu takiego powiadomienia WYKONAWCA zobowiązuje się nie wykorzystywać zdjęć i materiałów wideo przedstawiających tego uczestnika w celach reklamowych lub komercyjnych;
5.4 W przypadku spóźnionego powiadomienia WYKONAWCY o braku chęci wykorzystania zdjęć i materiałów wideo z wizerunkiem turysty, WYKONAWCA zobowiązuje się do zaprzestania ich dalszego wykorzystywania w celach reklamowych i komercyjnych, przy czym zastrzega sobie prawo do nieusuwania już opublikowanych materiałów z wizerunkiem tego turysty.
6. Obiekty noclegowe
6.1 WYKONAWCA stosuje oznaczenia kategorii obiektów noclegowych i jakości świadczonych w nich usług („gwiazdki” lub inne cechy) zgodnie z informacjami zamieszczonymi na oficjalnej stronie internetowej obiektów noclegowych, w katalogach hotelowych lub w systemach rezerwacji hotelowych (booking.com, hotels.com). Reklamacje turystów, które opierają się na ich subiektywnych ocenach kategoryzacji obiektu noclegowego i zawyżonych oczekiwaniach względem odpoczynku, bez przedstawienia dokumentów potwierdzających te twierdzenia, będą oceniane przez Strony jako nieobiektywne.
6.2 Kompleks usług zakupionych przez ZAMAWIAJĄCEGO nie przewiduje zameldowania turysty do pokoju hotelowego bezpośrednio po przyjeździe, ani wymeldowania turysty z pokoju bezpośrednio przed odjazdem z hotelu. Godzina zameldowania/wymeldowania ustalana jest przez każdy obiekt noclegowy niezależnie, z uwzględnieniem przyjętej w kraju/regionie godziny zameldowania/wymeldowania. Zgodnie z ogólnie przyjętą praktyką międzynarodową czas zameldowania/wymeldowania w hotelu może wahać się od 12:00 do 16:00 czasu lokalnego. Czas zakwaterowania w obiekcie noclegowym (hotelu) określa się jako liczbę noclegów wykupionych w ramach całkowitego pakietu usług turystycznych od godz. 12.00 w dniu zameldowania do godz. 12:00 w dniu wymeldowania, przy czym czas ten turysta opłaca w całości bez względu na czas faktycznego pobytu w obiekcie noclegowym. Zameldowanie w pokoju hotelowym wcześniej niż przewidywana godzina, jak również wymeldowanie z pokoju później niż przewidywana godzina pociąga za sobą obowiązek pokrycia kosztów zakwaterowania na pełną dobę w obiekcie noclegowym, niezależnie od faktycznego czasu spędzonego w pokoju przed/po przewidywanej godzinie.
6.3 W bezpośrednim sąsiedztwie obiektu noclegowego w każdej chwili mogą rozpocząć się prace budowlane i inżynieryjne, mogą być wznoszone lub lokalizowane urządzenia komunikacyjne i sprzęt, mogą znajdować się sklepy, restauracje, dyskoteki, parkingi, inne organizacje, maszty oświetleniowe, chodniki, drogi publiczne, tory kolejowe itp. Wówczas zjawiska te pozostają poza kompetencją Stron umowy i nie pociągają za sobą odpowiedzialności w tych okolicznościach;
6.4 Turysta ponosi materialną odpowiedzialność za wyposażenie i mienie obiektu noclegowego. W przypadku szkody wyrządzonej przez turystę, ZAMAWIAJĄCY zobowiązuje się zwrócić WYKONAWCY wszelkie poniesione straty związane z wyrządzoną szkodą;
6.5 Turysta zobowiązuje się do przestrzegania norm i zasad zachowania ustalonych przez obiekty noclegowe. W przypadku nałożenia sankcji w wyniku naruszenia norm lub zasad zachowania ustalonych przez obiekty noclegowe, ZAMAWIAJĄCY zobowiązuje się zwrócić WYKONAWCY wszelkie straty poniesione w wyniku tych działań.
7. Transport turystów
7.1 Transport turystów w ramach umowy odbywa się zgodnie z zasadami firmy przewozowej. Wszelkie wnioski, roszczenia, pozwy turystów dotyczące niedociągnięć związanych z przewozem, w tym opóźnionego odjazdu i/lub opóźnionego pryjazdu, zmiany czasu i miejsca odjazdu, kradzieży bagażu itp. należy składać bezpośrednio do firmy przewozowej. WYKONAWCA wówczas zapewni turyście pełne wsparcie i pomoc w uregulowaniu ewentualnych roszczeń wobec danego przewoźnika;
7.2 WYKONAWCA zastrzega sobie prawo do zorganizowania przyjazdu turystów minibusem do głównego autobusu, po uprzednim poinformowaniu ZAMAWIAJĄCEGO. Zorganizowanie przyjazdu do głównego autobusu nie stanowi naruszenia umowy;
7.3 Turysta ponosi materialną odpowiedzialność za wyposażenie i mienie powierzonych mu pojazdów. W przypadku szkody wyrządzonej przez turystę, ZAMAWIAJĄCY zobowiązuje się zwrócić WYKONAWCY wszelkie poniesione straty związane z wyrządzoną szkodą;
7.4 Turysta zobowiązuje się do przestrzegania norm i zasad zachowania ustalonych przez firmę przewozową. W przypadku nałożenia sankcji w wyniku naruszenia norm lub zasad zachowania ustalonych przez firmę przewozową ZAMAWIAJĄCY zobowiązuje się zwrócić WYKONAWCY wszelkie straty poniesione w wyniku tych działań.
8. Ubezpieczenie turystyczne
8.1 WYKONAWCA zobowiązuje się do wykupienia podstawowej polisy grupowego ubezpieczenia kosztów leczenia poniesionych w wyniku nieszczęśliwego wypadku dla wszystkich uczestników podróży turystycznej na czas trwania wycieczki od towarzystwa ubezpieczeniowego: Wiener TU S.A. Vienna Insurance Group;
8.2 Wszystkie warunki ubezpieczenia w tej firmie są opisane w następujących dokumentach:
- Wiener - co zawiera polisa ubezpieczeniowa (pdf)
- Wiener - Ogólne Warunki Ubezpieczenia (pdf)
- Wiener - informacja o wykorzystaniu danych osobowych (pdf)
8.3 ZAMAWIAJĄCY ma prawo zażądać rozszerzonego pakietu polisy ubezpieczeniowej po koszcie podanym przez WYKONAWCĘ w momencie zapytania;
8.4 WYKONAWCA nie udostępnia indywidualnych polis ubezpieczeniowych. Polisa grupowego ubezpieczenia może być przekazana ZAMAWIAJĄCEMU lub turyście na żądanie bezpośrednio w dniu wyjazdu;
8.5 W przypadku zdarzenia objętego ubezpieczeniem turysta jest zobowiązany powiadomić opiekuna grupy i postępować zgodnie z jego instrukcjami.
9. Prawa i obowiązki stron
9.1 WYKONAWCA ma prawo do:
9.1.1 Otrzymywania od ZAMAWIAJĄCEGO na czas kompletnych, wiarygodnych informacji, ważnych dokumentów, a także informacji o sobie i turystach w zakresie niezbędnym do wypełnienia zobowiązań wynikających z umowy;
9.1.2 Nieoczekiwania na turystę (turystów), który spóźnia się na miejsce rozpoczęcia świadczenia usług lub na miejsce zbiórki i wyjazdu ZAMAWIAJĄCEGO (turystów). W takim przypadku ZAMAWIAJĄCY (turyści), który spóźni się na odjazd pojazdów na dowolnym odcinku podróży, ponosi koszty związane z samodzielnym dołączeniem do grupy i zostanie pozbawiony możliwości ich rekompensaty na koszt WYKONAWCY;
9.1.3 Wszelkich zmian terminu i programu wycieczki dokonanych w celu zapewnienia bezpieczeństwa ZAMAWIAJĄCEGO (turystów);
9.1.4 Zrekompensowania strat (szkód) wyrządzonych przez ZAMAWIAJĄCEGO w przypadkach i zgodnie z procedurą ustanowioną przez prawo i umowę;
9.1.5 Zmiany firmy wykonującej transport, miejsca wyjazdu lub przyjazdu, trasy transportu do kraju (miejsca) tymczasowego pobytu i z powrotem pod warunkiem zachowania innych istotnych warunków umowy;
9.1.6 Anulowania rezerwacji i jednostronnego rozwiązania umowy w przypadku nieterminowej lub niepełnej płatności za usługi turystyczne, przy czym umowa zostanie uznana za rozwiązaną z inicjatywy ZAMAWIAJĄCEGO.
9.2 WYKONAWCA zobowiązuje się do:
9.2.1 Terminowego dostarczania ZAMAWIAJĄCEMU (turystom) niezbędnych i wiarygodnych informacji o programie podróży turystycznej, zasadach wjazdu i wyjazdu do kraju (miejsca) czasowego pobytu (krajów tranzytowych), a także informacji przewidzianych przepisami o turystyce oraz ochronie praw konsumentów;
9.2.2 Terminowego powiadamiania ZAMAWIAJĄCEGO o zmianach w składzie świadczonych usług turystycznych, a także o zmianach czasu i miejsca zbiórki grup turystycznych i/lub otrzymania dokumentów wymaganych do podróży za pośrednictwem komunikatorów lub telefonicznie;
9.2.3 Uznaje się, że turysta, który otrzymał powiadomienie, został należycie i terminowo powiadomiony. Turysta zobowiązuje się do terminowego sprawdzania przychodzących wiadomości i połączeń telefonicznych od WYKONAWCY. Wszelkie ryzyko związane z wystąpieniem niekorzystnych konsekwencji wynikających z nieprzestrzegania tego wymogu ponosi turysta;
9.2.4 Przeprowadzenia instruktażu ZAMAWIAJĄCEGO (turysty) na temat przestrzegania zasad bezpieczeństwa osobistego w sposób przewidziany przez prawo;
9.2.5 Podejmowania działań w celu poszanowania praw i uzasadnionych interesów ZAMAWIAJĄCEGO i turystów;
9.2.6 Zapewnienia jakości, w tym bezpieczeństwa, usług turystycznych świadczonych w ramach niniejszej umowy;
9.2.7 Wypłacenia odszkodowania za szkody wyrządzone ZAMAWIAJĄCEMU i (lub) turystom w przypadkach i zgodnie z procedurą ustanowioną przez prawo;
9.2.8 Zorganizowania powrotu turysty na żądanie do miejsca rozpoczęcia (zakończenia) podróży turystycznej na warunkach nie gorszych niż określone w niniejszej umowie, jeżeli WYKONAWCA jednostronnie odmawia wykonania swoich zobowiązań wynikających z niniejszej umowy w trakcie trwania podróży turystycznej;
9.2.9 Zrekompensowania ZAMAWIAJĄCEMU różnicy między kosztem usług turystycznych określonych w umowie a kosztem faktycznie wykonanych usług turystycznych, jeżeli w trakcie podróży turystycznej okaże się, że zakres i jakość świadczonych usług turystycznych nie odpowiada warunkom umowy.
9.3 ZAMAWIAJĄCY ma prawo do:
9.3.1 Żądania świadczenia usług turystycznych na rzecz turystów zgodnie z umową i ustawodawstwem Rzeczypospolitej Polskiej;
9.3.2 Odszkodowania wypłaconego przez WYKONAWCĘ za szkody wyrządzone w przypadkach i w sposób przewidziany przez prawo;
9.3.3 Zapewnienia przez WYKONAWCĘ jakości, w tym bezpieczeństwa, świadczonych usług turystycznych;
9.2 WYKONAWCA zobowiązuje się do:
9.4.1 Zapoznania się, a także zapoznania turystów z niniejszymi warunkami i warunkami umowy, zasadami bezpieczeństwa osobistego;
9.4.2 Przestrzegania przepisów granicznych i celnych Rzeczypospolitej Polskiej i odwiedzanego kraju, zasad przewoźnika dotyczących przewozu bagażu;
9.4.3 Zapłacenia rachunków przed opuszczeniem obiektu noclegowego za korzystanie z minibaru w pokoju, rozmowy telefoniczne i inne dodatkowe usługi hotelu lub strony przyjmującej; zrekompensowania wszelkich szkód wyrządzonych w obiekcie noclegowym;
9.4.4 Terminowego przekazywania WYKONAWCY kompletnych, wiarygodnych informacji i ważnych dokumentów, a także informacji o sobie i turystach w zakresie niezbędnym do wypełnienia zobowiązań wynikających z niniejszej umowy;
9.4.5 Zapewnienia wypełnienia przez turystów następującyh obowiązków:
- punktualnego przybycia do miejsca rozpoczęcia podróży turystycznej, a także do miejsc zbiórki i wyjazdu podczas podróży turystycznej;
- przestrzegania ustawodawstwa kraju (miejsca) pobytu czasowego, szanowania jego struktury politycznej i społecznej, zwyczajów, tradycji, religii ludności;
- dbania o środowisko, materialne wartości historyczne i kulturowe;
- przestrzeganie zasad wjazdu i wyjazdu z kraju (miejsca) pobytu czasowego (krajów tranzytowych);
- przestrzegania zasad bezpieczeństwa osobistego.
10. Odpowiedzialność stron
10.1 Strony ponoszą odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z niniejszych warunków i umowy zgodnie z ustawodawstwem Rzeczypospolitej Polskiej oraz niniejszymi warunkami i umową;
10.2 Wcześniejszy powrót turysty do Rzeczypospolitej Polskiej z własnej inicjatywy lub w wyniku jego zawinionych działań, zapłata kar nałożonych na niego przez oficjalne władze kraju pobytu lub Rzeczypospolitej Polskiej, odszkodowanie za szkody wyrządzone osobom trzecim lub organizacjom odbywa się na koszt własny turysty;
10.3 WYKONAWCA nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody wyrządzone turystom z ich winy lub z winy osób trzecich świadczących usługi nieobjęte programem podróży turystycznej i świadczone z inicjatywy samych turystów;
10.4 Jeżeli na mocy decyzji władz publicznych, właściwych organów lub urzędników, turysta zostanie pozbawiony możliwości wyjazdu lub wjazdu, lub możliwości podróżowania lub pobytu w zarezerwowanym obiekcie noclegowym z powodu:
- braku odpowiednich dokumentów;
- dostarczenia nieważnych i sfałszowanych dokumentów i/lub nieprawidłowych i nierzetelnych informacji;
- naruszenia prawa lub zakłócania spokoju innych osób;
- naruszenia zasad dotyczących wzjazdu/wyjazdu lub przewozu bagażu;
Umowę uważa się za rozwiązaną z inicjatywy ZAMAWIAJĄCEGO. W takim przypadku rzeczywiste koszty poniesione przez WYKONAWCĘ oraz dodatkowe koszty poniesione z winy ZAMAWIAJĄCEGO z powodu jego deportacji lub odwołania wycieczki ponosi ZAMAWIAJĄCY;
10.5 WYKONAWCA nie ponosi odpowiedzialności:
- jeżeli w wyniku okoliczności siły wyższej, warunków pogodowych, decyzji władz publicznych, niestabilności politycznej lub strajku, działań wojskowych, aktów terrorystycznych jakość usług turystycznych zostanie obniżona lub ich świadczenie stanie się niemożliwe, podczas gdy podróż turystyczna już się rozpoczęła;
- za jakość usług dodatkowych świadczonych przez stronę przyjmującą lub obiekt noclegowy;
- za lokalizację pokoju zapewnioną przez administrację hotelu, chyba że określony pokój został wcześniej uzgodniony przez Strony umowy i dodatkowo opłacony przez ZAMAWIAJĄCEGO;
- za prowadzenie prac budowlanych i inżynieryjnych w obiekcie noclegowym lub na jego terenie;
- za niezgodność faktycznie świadczonych usług z subiektywnymi oczekiwaniami i postrzeganiem takich usług przez turystę;
- za utratę (kradzież) paszportu lub innych dokumentów turysty;
- za odwołanie lub zmianę godziny odjazdu/przyjazdu przewoźnika drogowego (autobusu). W takich przypadkach przewoźnicy ponoszą odpowiedzialność zgodnie z międzynarodowymi zasadami przewozu i obowiązującym ustawodawstwem Rzeczypospolitej Polskiej;
- za bezpieczeństwo bagażu osobistego, kosztowności turysty.
10.6 . WYKONAWCA ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo oryginalnych dokumentów otrzymanych w celu rejestracji wycieczki od ZAMAWIAJĄCEGO, a w przypadku ich utraty zobowiązuje się do ich wyrobienia na własny koszt;
10.7 WYKONAWCA nie zwraca środków ZAMAWIAJĄCEMU, jeżeli on (turysta) nie korzystał z całości lub części usług świadczonych przez WYKONAWCĘ;
10.8 WYKONAWCA nie zwróci ZAMAWIAJĄCEMU kosztów wykraczających poza zakres usług turystycznych określonych w umowie;
11. Postanowienia końcowe
11.1 Niniejsze warunki i umowa wchodzą w życie z chwilą dokonania przedpłaty przez ZAMAWIAJĄCEGO;
11.2 Termin dokonania przedpłaty przez ZAMAWIAJĄCEGO jest określony w przesłanej umowie;
11.3 Strony dołożą wszelkich starań, aby rozwiązać wszelkie ewentualne spory i nieporozumienia, które mogą powstać w ramach umowy lub w związku z nią, w drodze negocjacji;
11.4 Jeśli ZAMAWIAJĄCY ma jakiekolwiek roszczenia dotyczące jakości usług w ramach wycieczki, jest on zobowiązany do poinformowania WYKONAWCY podczas podróży (odpoczynku) i złożenia reklamacji na piśmie na oficjalny adres e-mail WYKONAWCY w celu ewentualnego wyeliminowania problemów nie później niż 10 dni kalendarzowych po zakończeniu podróży. ZAMAWIAJĄCY zobowiązany jest do dostarczenia dokumentów i innych materiałów potwierdzających fakty podane w reklamacji. W przeciwnym razie, a także w przypadku spóźnionego zgłoszenia reklamacji, tj. niezgłoszenia reklamacji w trakcie podróży i w ciągu 10 dni kalendarzowych od zakończenia podróży, takie reklamacje nie będą rozpatrywane;
11.5 Reklamacja z tytułu niewykonania (nienależytego wykonania) usługi uznaje się za nieuzasadnioną, jeżeli ZAMAWIAJĄCY (turysta) skorzystał z alternatywnej usługi zaoferowanej mu w celu zastąpienia usługi, która z tego czy innego powodu nie mogła zostać wykonana. Usługa w tym przypadku jest uważana za prawidłowo wykonaną;
11.6 W sprawach nieuregulowanych niniejszymi warunkami i umową strony podlegają prawu Rzeczypospolitej Polskiej. Jeżeli jedno lub więcej postanowień niniejszych warunków lub umowy są sprzeczne z obowiązującym ustawodawstwem Rzeczypospolitej Polskiej, postanowienia te stają się nieważne, podczas gdy pozostałe postanowienia niniejszych warunków i umowy pozostają w mocy;
11.7 Umowa zostanie sporządzona w języku rosyjskim i przechowywana w niezmiennym formacie elektronicznym (pdf) w systemie elektronicznym WYKONAWCY. Kopia sporządzonej umowy przesyłana jest ZAMAWIAJĄCEMU w formie elektronicznej. Oba egzemplarze umowy mają tę samą moc prawną;
11.8 Wszelkie spory wynikające z niniejszych warunków i umowy będą rozstrzygane w sposób określony przepisami prawa Rzeczypospolitej Polskiej;
11.9 ZAMAWIAJĄCY może zapoznać się z treścią ustawy o imprezach turystycznych i związanych z nimi usługach turystycznych na stronie www.gov.pl;
11.10 MojTour Sp. z o.o. jest wpisana do Rejestru Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych pod numerem 40553.
Masz pytania?
Dostępni od poniedziałku do piątku | 10:00 - 18:00, w weekendy i święta w miarę możliwości